4.SINIF BİLGİSAYAR DERSİ

4.SINIFLAR
Ünitenin Adı/No
ÜNİTE : 2. Bilgisayar Kullanımı
Konu
Bilgisayarda Oyun Oynama
Önerilen Süre
40’ TARİH: 06.02.2006( Atatürk İ.Ö.O.) 07.02.2006(M.A.Ersoy İ.Ö.O.)-09.02.2006(H.İ.Aydın İ.Ö.O.)                                                                 

 
BÖLÜM II

Öğrenci Kazanımları /
Hedef ve Davranışlar
 
Hedef 5: Bilgisayarda oyunlar oynayabilme
Davranışlar: 1.Oyunlardan istediğini seçme2.İstediği oyunu çalışır hale getirme3.Oyunun gerektirdiği işlemleri yapma
Ünite Kavramları ve Sembolleri
Oyun , Chees ( Satranç )
Güvenlik Önlemleri ( Varsa ) :
  1. Aşırı ısınan priz,fiş ya da kabloda bozukluk olabilir. Kablo priz ve fişlerin sağlam olmasına dikkat edilecek.Kabloların ayaklarımızla basamayacağımız yerlerden geçmesine dikkat edilecek.
  2. Islak elle prize , fişe ya da ekrana dokunulmamasına dikkat edilecek.
Öğretme-Öğrenme Yöntem ve Teknikleri
Anlatım-Gösteri / Gösterip-Yaptırma / Uygulama
Kullanılan Eğitim Teknolojileri
Araç,Gereç ve Kaynakça
Yardımcı ders kitabı,ders defteri,kalem,yazı tahtası, bilgisayar ve parçaları , Disket , CD , Kullanım kılavuzları.
 
 
 

Öğretme-Öğrenme Etkinlikleri

ü       Dikkati Çekme
Öğretmen öğrencilere “Bilgisayarda ne gibi oyunlar oynanır ? Bilgisayarda oyun oynamak için ne yapmamız gerekmektedir ? sorusunu sorar ve yeteri kadar öğrenciye söz hakkı verir.
ü       Güdüleme
Öğretmen “Bilgisayarda oyun oynamayı öğrendikten sonra bilgisayardaki istediğiniz bir oyunu oynayabileceksiniz” der.
ü       Gözden Geçirme
Öğretmen, "Bu derste Bilgisayarda oyun oynama hak­kında bilgi edineceksiniz." der.
ü       Derse Geçiş
Bir önceki konunun soru-cevap ve gösteri yöntemleri ile tekrar edilerek derse genel bir girişin yapılması.

 

 
ü       Bireysel Öğrenme Etkinlikleri
(Ödev,Deney ,Problem Çözme vb.)
 
Etkinlikler :
  1. Bilgisayarda oyun oynamak için neler yapılması gerektiğinin anlatılması.
  2. Bilgisayara yüklenmiş olan herhangi bir oyunun oynanması.
ü       Grupla Öğrenme Etkinlikleri
 ( Proje , Gezi , Gözlem vb.)
  1. Sınıfta gruplar oluşturularakyukarıda belirtilen konuları araştırmaları için proje çalışması yaptırılması ve projenin sınıfa sunulması
ü       Özet
  1. Bilgisayarda oyun oynama

 
BÖLÜM III

Ölçme-Değerlendirme
ü       Bireysel Öğrenme Etkinliklerine Yönelik
       Ölçme Değerlendirme
 
ü       Grupla Öğrenme Etkinliklerine Yönelik
              Ölçme Değerlendirme
Bireysel Değerlendirme :
  1. Bilgisayarda ne gibi oyunlar oynanır ?
  2. Bilgisayarda oyun oynarken nelere dikkat etmeliyiz ?
 
Grup Değerlendirme :
Her grubun hazırladığı projeleri , yazıları , resimleri , görüşleri, sınıf içerisinde sunarken :
  1. Diğer grupların projeyi sunan grubu değerlendirmesi
  2. Öğretmenin projeyi sunan grubu değerlendirmesi

 
BÖLÜM IV

Planın Uygulanmasına İlişkin Açıklamalar
 

                              
 
                                                                            
 
 
 
 
 
BÖLÜM I

4.SINIFLAR
Ünitenin Adı/No
ÜNİTE : 2. Bilgisayar Kullanımı
Konu
-Bilgisayarda Oyun Oynama     -Eğitsel Oyun
Önerilen Süre
40’   TARİH:13.02.2006( Atatürk İ.Ö.O.) 14.02.2006(M.A.Ersoy İ.Ö.O.)-16.02.2006(H.İ.Aydın İ.Ö.O.)

 
BÖLÜM II

 
Öğrenci Kazanımları /
Hedef ve Davranışlar
 
Hedef 5: Bilgisayarda oyunlar oynayabilme
Davranışlar: 1.Oyunlardan istediğini seçme2.İstediği oyunu çalışır hale getirme3.Oyunun gerektirdiği işlemleri yapma
4.Oyundan çıkma
Ünite Kavramları ve Sembolleri
Oyun , Chees ( Satranç )
Güvenlik Önlemleri ( Varsa ) :
  1. Aşırı ısınan priz,fiş ya da kabloda bozukluk olabilir. Kablo priz ve fişlerin sağlam olmasına dikkat edilecek.Kabloların ayaklarımızla basamayacağımız yerlerden geçmesine dikkat edilecek.
  2. Islak elle prize , fişe ya da ekrana dokunulmamasına dikkat edilecek.
Öğretme-Öğrenme Yöntem ve Teknikleri
Anlatım-Gösteri / Gösterip-Yaptırma / Uygulama
Kullanılan Eğitim Teknolojileri
Araç,Gereç ve Kaynakça
Yardımcı ders kitabı,ders defteri,kalem,yazı tahtası, bilgisayar ve parçaları , Disket , CD , Kullanım kılavuzları.
 
 
 

Öğretme-Öğrenme Etkinlikleri

ü       Dikkati Çekme
Öğretmen öğrencilere “Bilgisayarda ne gibi oyunlar oynanır ? Bilgisayarda oyun oynamak için ne yapmamız gerekmektedir ? sorusunu sorar ve yeteri kadar öğrenciye söz hakkı verir.
ü       Güdüleme
Öğretmen “Bilgisayarda oyun oynamayı öğrendikten sonra bilgisayardaki istediğiniz bir oyunu oynayabileceksiniz” der.
ü       Gözden Geçirme
Öğretmen, "Bu derste Bilgisayarda oyun oynama hak­kında bilgi edineceksiniz." der.
ü       Derse Geçiş
Bir önceki konunun soru-cevap ve gösteri yöntemleri ile tekrar edilerek derse genel bir girişin yapılması.

 

 
ü       Bireysel Öğrenme Etkinlikleri
(Ödev,Deney ,Problem Çözme vb.)
 
Etkinlikler :
  1. Bilgisayarda oyun oynamak için neler yapılması gerektiğinin anlatılması.
  2. Bilgisayara yüklenmiş olan herhangi bir oyunun oynanması.
ü       Grupla Öğrenme Etkinlikleri
 ( Proje , Gezi , Gözlem vb.)
  1. Sınıfta gruplar oluşturularakyukarıda belirtilen konuları araştırmaları için proje çalışması yaptırılması ve projenin sınıfa sunulması
ü       Özet
  1. Bilgisayarda oyun oynama

 
BÖLÜM III

Ölçme-Değerlendirme
ü       Bireysel Öğrenme Etkinliklerine Yönelik
       Ölçme Değerlendirme
 
ü       Grupla Öğrenme Etkinliklerine Yönelik
              Ölçme Değerlendirme
Bireysel Değerlendirme :
  1. Bilgisayarda ne gibi oyunlar oynanır ?
  2. Bilgisayarda oyun oynarken nelere dikkat etmeliyiz ?
 
Grup Değerlendirme :
Her grubun hazırladığı projeleri , yazıları , resimleri , görüşleri, sınıf içerisinde sunarken :
  1. Diğer grupların projeyi sunan grubu değerlendirmesi
  2. Öğretmenin projeyi sunan grubu değerlendirmesi

 
BÖLÜM IV

Planın Uygulanmasına İlişkin Açıklamalar
 

                              
 
                                                                            
 
 
 
 
BÖLÜM I

4.SINIFLAR
Ünitenin Adı/No
ÜNİTE : 2. Bilgisayar Kullanımı
Konu
-Bilgisayarda Oyun Oynama     -Eğitsel Oyun
Önerilen Süre
40’   TARİH: 20.02.2006( Atatürk İ.Ö.O.) 21.02.2006(M.A.Ersoy İ.Ö.O.)-23.02.2006(H.İ.Aydın İ.Ö.O.)

BÖLÜM II

 
Öğrenci Kazanımları /
Hedef ve Davranışlar
 
Hedef 5: Bilgisayarda oyunlar oynayabilme
Davranışlar: 1.Oyunlardan istediğini seçme2.İstediği oyunu çalışır hale getirme3.Oyunun gerektirdiği işlemleri yapma
4.Oyundan çıkma
Ünite Kavramları ve Sembolleri
Oyun , Chees ( Satranç )
Güvenlik Önlemleri ( Varsa ) :
  1. Aşırı ısınan priz,fiş ya da kabloda bozukluk olabilir. Kablo priz ve fişlerin sağlam olmasına dikkat edilecek.Kabloların ayaklarımızla basamayacağımız yerlerden geçmesine dikkat edilecek.
  2. Islak elle prize , fişe ya da ekrana dokunulmamasına dikkat edilecek.
Öğretme-Öğrenme Yöntem ve Teknikleri
Anlatım-Gösteri / Gösterip-Yaptırma / Uygulama
Kullanılan Eğitim Teknolojileri
Araç,Gereç ve Kaynakça
Yardımcı ders kitabı,ders defteri,kalem,yazı tahtası, bilgisayar ve parçaları , Disket , CD , Kullanım kılavuzları.
 
 
 

Öğretme-Öğrenme Etkinlikleri

ü       Dikkati Çekme
Öğretmen öğrencilere “Bilgisayarda ne gibi oyunlar oynanır ? Bilgisayarda oyun oynamak için ne yapmamız gerekmektedir ? sorusunu sorar ve yeteri kadar öğrenciye söz hakkı verir.
ü       Güdüleme
Öğretmen “Bilgisayarda oyun oynamayı öğrendikten sonra bilgisayardaki istediğiniz bir oyunu oynayabileceksiniz” der.
ü       Gözden Geçirme
Öğretmen, "Bu derste Bilgisayarda oyun oynama hak­kında bilgi edineceksiniz." der.
ü       Derse Geçiş
Bir önceki konunun soru-cevap ve gösteri yöntemleri ile tekrar edilerek derse genel bir girişin yapılması.

 

 
ü       Bireysel Öğrenme Etkinlikleri
(Ödev,Deney ,Problem Çözme vb.)
 
Etkinlikler :
  1. Bilgisayarda oyun oynamak için neler yapılması gerektiğinin anlatılması.
  2. Bilgisayara yüklenmiş olan herhangi bir oyunun oynanması.
ü       Grupla Öğrenme Etkinlikleri
 ( Proje , Gezi , Gözlem vb.)
  1. Sınıfta gruplar oluşturularakyukarıda belirtilen konuları araştırmaları için proje çalışması yaptırılması ve projenin sınıfa sunulması
ü       Özet
  1. Bilgisayarda oyun oynama

BÖLÜM III

Ölçme-Değerlendirme
ü       Bireysel Öğrenme Etkinliklerine Yönelik
       Ölçme Değerlendirme
 
ü       Grupla Öğrenme Etkinliklerine Yönelik
              Ölçme Değerlendirme
Bireysel Değerlendirme :
  1. Bilgisayarda ne gibi oyunlar oynanır ?
  2. Bilgisayarda oyun oynarken nelere dikkat etmeliyiz ?
 
Grup Değerlendirme :
Her grubun hazırladığı projeleri , yazıları , resimleri , görüşleri, sınıf içerisinde sunarken :
  1. Diğer grupların projeyi sunan grubu değerlendirmesi
  2. Öğretmenin projeyi sunan grubu değerlendirmesi

BÖLÜM IV

Planın Uygulanmasına İlişkin Açıklamalar
 

                              
 
 
 
 
 
 
 
 
 
BÖLÜM I

4.SINIFLAR
Ünitenin Adı/No
ÜNİTE : 2. Bilgisayar Kullanımı
Konu
-Bilgisayarda resim çizme      -Paint programı      - Çizim araçları
Önerilen Süre
40’ TARİH: 27.02.2006( Atatürk İ.Ö.O.) 28.02.2006(M.A.Ersoy İ.Ö.O.)-02.03.2006(H.İ.Aydın İ.Ö.O.)

BÖLÜM II

 
Öğrenci Kazanımları /
Hedef ve Davranışlar
 
Hedef 6:Fare kullanarak resim çizebilme
Davranışlar:
1.Fare kullanarak çizgi çizme
2.Fare kullanarak şekil çizme
Ünite Kavramları ve Sembolleri
Enerji , Fiş , Priz , Virüs , Disket , DC-ROM , Filtre ,
Güvenlik Önlemleri ( Varsa ) :
  1. Aşırı ısınan priz,fiş ya da kabloda bozukluk olabilir. Kablo priz ve fişlerin sağlam olmasına dikkat edilecek.Kabloların ayaklarımızla basamayacağımız yerlerden geçmesine dikkat edilecek.
  2. Islak elle prize , fişe ya da ekrana dokunulmamasına dikkat edilecek.
Öğretme-Öğrenme Yöntem ve Teknikleri
Anlatım-Gösteri / Gösterip-Yaptırma / Uygulama
Kullanılan Eğitim Teknolojileri
Araç,Gereç ve Kaynakça
Yardımcı ders kitabı,ders defteri,kalem,yazı tahtası, bilgisayar ve parçaları , Disket , CD , Kullanım kılavuzları.
 
 
 

Öğretme-Öğrenme Etkinlikleri

ü       Dikkati Çekme
Öğretmen öğrencilere “Sizce Fareyi kullanarak çizgi ve şekil çizmek mümkün müdür ? sorusunu sorar ve yeteri kadar öğrenciye söz hakkı verir.
ü       Güdüleme
Öğretmen “Bilgisayarda resim , çizim ve boyama çalışmalarını öğrendikten sonra bilgisayarın işlevini ve günlük yaşamımızdaki önemini daha iyi anlayacaksınız”” der.
ü       Gözden Geçirme
Öğretmen, "Bu derste Bilgisayarda resim yapma Fareyi kullanarak çizgi ve şekil çizme hak­kında bilgi edineceksiniz." der.
ü       Derse Geçiş
Bir önceki konunun soru-cevap ve gösteri yöntemleri ile tekrar edilerek derse genel bir girişin yapılması.

 

 
ü       Bireysel Öğrenme Etkinlikleri
(Ödev,Deney ,Problem Çözme vb.)
 
Etkinlikler :
  1. Paint Programının önemi anlatılacak.
Paint programı ile çizim , resim ve boyama çalışmaları yapabiliriz.Bu bilgileri bilgisayara kaydedebilir , kağıt üzerine aktarabiliriz.
  1. Fareyi kullanarak şekil ve Çizgi çizme uygulamasının yapılması.
ü       Grupla Öğrenme Etkinlikleri
 ( Proje , Gezi , Gözlem vb.)
  1. Sınıfta gruplar oluşturularakyukarıda belirtilen konuları araştırmaları için proje çalışması yaptırılması ve projenin sınıfa sunulması
ü       Özet
Konunun kısaca tekrar edilmesi

BÖLÜM III

Ölçme-Değerlendirme
ü       Bireysel Öğrenme Etkinliklerine Yönelik
       Ölçme Değerlendirme
 
ü       Grupla Öğrenme Etkinliklerine Yönelik
              Ölçme Değerlendirme
Bireysel Değerlendirme :
  1. Bilgisayarda resim , çizim ve boyama çalışmalarını hangi programda yapabiliriz ?
  2. Fareyi kullanarak şekil ve resim çiziniz. Çizdiğiniz bu resimleri bilgisayara kaydederek kağıt üzerine aktarınız ?
Grup Değerlendirme :
Her grubun hazırladığı projeleri , yazıları , resimleri , görüşleri, sınıf içerisinde sunarken :
  1. Diğer grupların projeyi sunan grubu değerlendirmesi
  2. Öğretmenin projeyi sunan grubu değerlendirmesi

BÖLÜM IV

Planın Uygulanmasına İlişkin Açıklamalar
 

                                                                                                                                                                                                                                          
                              
 
                              
 
BÖLÜM I

4.SINIFLAR
Ünitenin Adı/No
ÜNİTE : 2. Bilgisayar Kullanımı
Konu
Paint programı araç kutusu    Renk seçme ve boyama ( Bilgisayarda resim çizme - Boyama araçları)
Önerilen Süre
40’   TARİH: 06.03.2006( Atatürk İ.Ö.O.) 07.03.2006(M.A.Ersoy İ.Ö.O.)-09.03.2006(H.İ.Aydın İ.Ö.O.)

 
BÖLÜM II

 
Öğrenci Kazanımları /
Hedef ve Davranışlar
 
Hedef 6:Fare kullanarak resim çizebilme
Davranışlar:
2.Fare kullanarak şekil çizme
3.Bir şeklin içini istediği renge   boyama
Ünite Kavramları ve Sembolleri
Enerji , Fiş , Priz , Virüs , Disket , DC-ROM , Filtre ,
Güvenlik Önlemleri ( Varsa ) :
  1. Aşırı ısınan priz,fiş ya da kabloda bozukluk olabilir. Kablo priz ve fişlerin sağlam olmasına dikkat edilecek.Kabloların ayaklarımızla basamayacağımız yerlerden geçmesine dikkat edilecek.
  2. Islak elle prize , fişe ya da ekrana dokunulmamasına dikkat edilecek.
Öğretme-Öğrenme Yöntem ve Teknikleri
Anlatım-Gösteri / Gösterip-Yaptırma / Uygulama
Kullanılan Eğitim Teknolojileri
Araç,Gereç ve Kaynakça
Yardımcı ders kitabı,ders defteri,kalem,yazı tahtası, bilgisayar ve parçaları , Disket , CD , Kullanım kılavuzları.
 
 
 

Öğretme-Öğrenme Etkinlikleri

ü       Dikkati Çekme
Öğretmen öğrencilere “Sizce renk seçme ve boyama işlemini en güzel hangi programda yapabiliriz?” sorusunu sorar ve yeteri kadar öğrenciye söz hakkı verir.
ü       Güdüleme
Öğretmen “Bilgisayarda resim , çizim ve boyama çalışmalarını öğrendikten sonra bilgisayarın işlevini ve günlük yaşamımızdaki önemini daha iyi anlayacaksınız” der.
ü       Gözden Geçirme
Öğretmen, "Bu derste Paint programı araç kutusu , Renk seçme ve boyama işlemi hak­kında bilgi edineceksiniz." der.
ü       Derse Geçiş
Bir önceki konunun soru-cevap ve gösteri yöntemleri ile tekrar edilerek derse genel bir girişin yapılması.

 

 
ü       Bireysel Öğrenme Etkinlikleri
(Ödev,Deney ,Problem Çözme vb.)
 
Etkinlikler :
  1. Paint Programının önemi anlatılacak.
Paint programı ile çizim , resim ve boyama çalışmaları yapabiliriz.Bu bilgileri bilgisayara kaydedebilir , kağıt üzerine aktarabiliriz.
  1. Fareyi kullanarak renk seçme ve boyama işleminin nasıl yapıldığının anlatılması.
ü       Grupla Öğrenme Etkinlikleri
 ( Proje , Gezi , Gözlem vb.)
  1. Sınıfta gruplar oluşturularakyukarıda belirtilen konuları araştırmaları için proje çalışması yaptırılması ve projenin sınıfa sunulması
ü       Özet
Konunun kısaca tekrar edilmesi

 
       BÖLÜM III

Ölçme-Değerlendirme
ü       Bireysel Öğrenme Etkinliklerine Yönelik
       Ölçme Değerlendirme
 
ü       Grupla Öğrenme Etkinliklerine Yönelik
              Ölçme Değerlendirme
Bireysel Değerlendirme :
  1. Bilgisayarda resim , çizim ve boyama çalışmalarını hangi programda yapabiliriz ?
  2. Fareyi kullanarak şekil ve resim çiziniz. Çizdiğiniz bu resimleri bilgisayara kaydederek kağıt üzerine aktarınız ?
Grup Değerlendirme :
Her grubun hazırladığı projeleri , yazıları , resimleri , görüşleri, sınıf içerisinde sunarken :
  1. Diğer grupların projeyi sunan grubu değerlendirmesi
  2. Öğretmenin projeyi sunan grubu değerlendirmesi

     
        BÖLÜM IV

Planın Uygulanmasına İlişkin Açıklamalar
 

 
 
BÖLÜM I

4.SINIFLAR
Ünitenin Adı/No
ÜNİTE : 2. Bilgisayar Kullanımı
Konu
-Bilgisayarda resim çizme      -Boyama araçları ve boyama işlemi
Önerilen Süre
40’ TARİH: 13.03.2006( Atatürk İ.Ö.O.) 14.03.2006(M.A.Ersoy İ.Ö.O.)-16.02.2006(H.İ.Aydın İ.Ö.O.)

BÖLÜM II

 
Öğrenci Kazanımları /
Hedef ve Davranışlar
 
Hedef 6:Fare kullanarak resim çizebilme
Davranışlar:
4.Resim boyamak için istediği renkleri seçme  
5.Resimleri istediği renkte boyama
Ünite Kavramları ve Sembolleri
Enerji , Fiş , Priz , Virüs , Disket , DC-ROM , Filtre ,
Güvenlik Önlemleri ( Varsa ) :
  1. Aşırı ısınan priz,fiş ya da kabloda bozukluk olabilir. Kablo priz ve fişlerin sağlam olmasına dikkat edilecek.Kabloların ayaklarımızla basamayacağımız yerlerden geçmesine dikkat edilecek.
  2. Islak elle prize , fişe ya da ekrana dokunulmamasına dikkat edilecek.
Öğretme-Öğrenme Yöntem ve Teknikleri
Anlatım-Gösteri / Gösterip-Yaptırma / Uygulama
Kullanılan Eğitim Teknolojileri
Araç,Gereç ve Kaynakça
Yardımcı ders kitabı,ders defteri,kalem,yazı tahtası, bilgisayar ve parçaları , Disket , CD , Kullanım kılavuzları.
 
 
 

Öğretme-Öğrenme Etkinlikleri

ü       Dikkati Çekme
Öğretmen öğrencilere “Sizce renk seçme ve boyama işlemini en güzel hangi programda yapabiliriz?” sorusunu sorar ve yeteri kadar öğrenciye söz hakkı verir.
ü       Güdüleme
Öğretmen “Bilgisayarda resim , çizim ve boyama çalışmalarını öğrendikten sonra bilgisayarın işlevini ve günlük yaşamımızdaki önemini daha iyi anlayacaksınız” der.
ü       Gözden Geçirme
Öğretmen, "Bu derste Paint programı araç kutusu , Renk seçme ve boyama işlemi hak­kında bilgi edineceksiniz." der.
ü       Derse Geçiş
Bir önceki konunun soru-cevap ve gösteri yöntemleri ile tekrar edilerek derse genel bir girişin yapılması.

 

 
ü       Bireysel Öğrenme Etkinlikleri
(Ödev,Deney ,Problem Çözme vb.)
Etkinlikler :
  1. Paint Programının önemi anlatılacak.
Paint programı ile çizim , resim ve boyama çalışmaları yapabiliriz.Bu bilgileri bilgisayara kaydedebilir , kağıt üzerine aktarabiliriz.
  1. Fareyi kullanarak renk seçme ve boyama işleminin nasıl yapıldığının anlatılması.
ü       Grupla Öğrenme Etkinlikleri
 ( Proje , Gezi , Gözlem vb.)
  1. Sınıfta gruplar oluşturularakyukarıda belirtilen konuları araştırmaları için proje çalışması yaptırılması ve projenin sınıfa sunulması
ü       Özet
Konunun kısaca tekrar edilmesi

BÖLÜM III

Ölçme-Değerlendirme
ü       Bireysel Öğrenme Etkinliklerine Yönelik
       Ölçme Değerlendirme
 
ü       Grupla Öğrenme Etkinliklerine Yönelik
              Ölçme Değerlendirme
Bireysel Değerlendirme :
  1. Bilgisayarda resim , çizim ve boyama çalışmalarını hangi programda yapabiliriz ?
  2. Fareyi kullanarak şekil ve resim çiziniz. Çizdiğiniz bu resimleri bilgisayara kaydederek kağıt üzerine aktarınız ?
Grup Değerlendirme :
Her grubun hazırladığı projeleri , yazıları , resimleri , görüşleri, sınıf içerisinde sunarken :
  1. Diğer grupların projeyi sunan grubu değerlendirmesi
  2. Öğretmenin projeyi sunan grubu değerlendirmesi

BÖLÜM IV

Planın Uygulanmasına İlişkin Açıklamalar
 

 
 
 
 
 
 
       BÖLÜM I

4.SINIFLAR
Ünitenin Adı/No
ÜNİTE : 2. Bilgisayar Kullanımı
Konu
-Bilgisayarda resim çizme     -Silgi düğmesini kullanma
Önerilen Süre
40’   TARİH: 20.03.2006( Atatürk İ.Ö.O.)21.03.2006(M.A.Ersoy İ.Ö.O.)-23.03.2006(H.İ.Aydın İ.Ö.O.)

BÖLÜM II

Öğrenci Kazanımları /
Hedef ve Davranışlar
 
Hedef 6:Fare kullanarak resim çizebilme
Davranışlar:
6.Resmin içine, istediği kelimeyi veya kelimeleri yazma
Ünite Kavramları ve Sembolleri
Fare , Paint Programı
Güvenlik Önlemleri ( Varsa ) :
  1. Aşırı ısınan priz,fiş ya da kabloda bozukluk olabilir. Kablo priz ve fişlerin sağlam olmasına dikkat edilecek.Kabloların ayaklarımızla basamayacağımız yerlerden geçmesine dikkat edilecek.
  2. Islak elle prize , fişe ya da ekrana dokunulmamasına dikkat edilecek.
Öğretme-Öğrenme Yöntem ve Teknikleri
Anlatım-Gösteri / Gösterip-Yaptırma / Uygulama
Kullanılan Eğitim Teknolojileri
Araç,Gereç ve Kaynakça
Yardımcı ders kitabı,ders defteri,kalem,yazı tahtası, bilgisayar ve parçaları , Disket , CD , Kullanım kılavuzları.
 
 
 

Öğretme-Öğrenme Etkinlikleri

ü       Dikkati Çekme
Öğretmen öğrencilere “Sizce çizmiş olduğumuz bir resmin içine yazı yazabilir miyiz ?” sorusunu sorar ve yeteri kadar öğrenciye söz hakkı verir.
ü       Güdüleme
Öğretmen “Bilgisayarda resim içine yazı yazma ve silme çalışmalarını öğrendikten sonra bilgisayarın işlevini ve günlük yaşamımızdaki önemini daha iyi anlayacaksınız” der.
ü       Gözden Geçirme
Öğretmen, "Bu derste Resmin içine yazı yazma ve Fareyi kullanarak silme işlemi hak­kında bilgi edineceksiniz." der.
ü       Derse Geçiş
Bir önceki konunun soru-cevap ve gösteri yöntemleri ile tekrar edilerek derse genel bir girişin yapılması.

 

 
ü       Bireysel Öğrenme Etkinlikleri
(Ödev,Deney ,Problem Çözme vb.)
Etkinlikler :
  1. Paint Programının önemi anlatılacak.
Paint programı ile çizim , resim ve boyama çalışmaları yapabiliriz.Bu bilgileri bilgisayara kaydedebilir , kağıt üzerine aktarabiliriz.
  1. Resmin içine yazı yazma ve Fareyi kullanarak silme işleminin nasıl yapıldığının anlatılması.
ü       Grupla Öğrenme Etkinlikleri
 ( Proje , Gezi , Gözlem vb.)
  1. Sınıfta gruplar oluşturularakyukarıda belirtilen konuları araştırmaları için proje çalışması yaptırılması ve projenin sınıfa sunulması
ü       Özet
Konunun kısaca tekrar edilmesi

BÖLÜM III

Ölçme-Değerlendirme
ü       Bireysel Öğrenme Etkinliklerine Yönelik
       Ölçme Değerlendirme
 
ü       Grupla Öğrenme Etkinliklerine Yönelik
              Ölçme Değerlendirme
Bireysel Değerlendirme :
  1. Bilgisayarda resim , çizim ve boyama çalışmalarını hangi programda yapabiliriz ?
  2. Fareyi kullanarak şekil ve resim çiziniz. Çizdiğiniz bu resimlerin içine yazılar yazınız ?
  3. Resimlerin içine yazdığınız yazıların silme işlemini yapınız ?
Grup Değerlendirme :
Her grubun hazırladığı projeleri , yazıları , resimleri , görüşleri, sınıf içerisinde sunarken :
  1. Diğer grupların projeyi sunan grubu değerlendirmesi
  2. Öğretmenin projeyi sunan grubu değerlendirmesi

BÖLÜM IV

Planın Uygulanmasına İlişkin Açıklamalar
 

 
 
 
 
 
 
BÖLÜM I

4.SINIFLAR
Ünitenin Adı/No
ÜNİTE : 2. Bilgisayar Kullanımı
Konu
 - Bilgisayarda resim çizme   - Paint programını kullanma      - Paint programı dosya menüsü 
Önerilen Süre
40’   TARİH: 27.03.2006( Atatürk İ.Ö.O.) 28.03.2006(M.A.Ersoy İ.Ö.O.)-30.02.2006(H.İ.Aydın İ.Ö.O.)

BÖLÜM II

 
Öğrenci Kazanımları /
Hedef ve Davranışlar
 
Hedef 6:Fare kullanarak resim çizebilme
Davranışlar:
1.Fare kullanarak çizgi çizme
2.Fare kullanarak şekil çizme
3.Bir şeklin içini istediği renge   boyama
Ünite Kavramları ve Sembolleri
Araç Kutusu , Punto , Paint , Fare , dosya menüsü
Güvenlik Önlemleri ( Varsa ) :
  1. Aşırı ısınan priz,fiş ya da kabloda bozukluk olabilir. Kablo priz ve fişlerin sağlam olmasına dikkat edilecek.Kabloların ayaklarımızla basamayacağımız yerlerden geçmesine dikkat edilecek.
  2. Islak elle prize , fişe ya da ekrana dokunulmamasına dikkat edilecek.
Öğretme-Öğrenme Yöntem ve Teknikleri
Anlatım-Gösteri / Gösterip-Yaptırma / Uygulama
Kullanılan Eğitim Teknolojileri
Araç,Gereç ve Kaynakça
Yardımcı ders kitabı,ders defteri,kalem,yazı tahtası, bilgisayar ve parçaları , Disket , CD , Kullanım kılavuzları.

 
Öğretme-Öğrenme Etkinlikleri

ü       Dikkati Çekme
Öğretmen öğrencilere “Sizce Bilgisayarda paint programında dosya menüsünün işlevi nedir?” sorusunu sorar ve yeteri kadar öğrenciye söz hakkı verir.
ü       Güdüleme
Öğretmen “ Bu dersimizde ; Bilgisayarda resim yoluyla bir olayı canlandırmayı öğrendikten sonra bilgisayarın işlevini ve günlük yaşamımızdaki önemini daha iyi anlayacaksınız” der.
ü       Gözden Geçirme
Öğretmen, " Bu dersin sonunda Resim yoluyla bir olayı canlandırmayı , Paint programı ve dosya menüsünü öğrenmiş olacaksınız.”der.
ü       Derse Geçiş
Bir önceki konunun soru-cevap ve gösteri yöntemleri ile tekrar edilerek derse genel bir girişin yapılması.

 

 
ü       Bireysel Öğrenme Etkinlikleri
 (Ödev , Deney , Problem Çözme vb.)
Etkinlikler :
  1. Renk seçme ve boyama işlemi yapılacak
  2. Yapılan resim ile olayın canlandırması yapılacak
  3. Paint programımı işlevi anlatılacak
  4. Dosya Menüsü ve işlevi anlatılacak
ü       Grupla Öğrenme Etkinlikleri
         ( Proje , Gezi , Gözlem vb.)
  1. Sınıfta gruplar oluşturularakyukarıda belirtilen konuları araştırmaları için proje çalışması yaptırılması ve projenin sınıfa sunulması
ü       Özet
Konunun kısaca tekrar edilmesi.

BÖLÜM III

Ölçme-Değerlendirme
ü       Bireysel Öğrenme Etkinliklerine Yönelik
       Ölçme Değerlendirme
ü       Grupla Öğrenme Etkinliklerine Yönelik
              Ölçme Değerlendirme
Bireysel Değerlendirme :
  1. Şekillerin içini boyamak için hangi işlemler yapılır ?
  2. Fare yardımıyla şekil seçiniz ve seçtiğiniz şekli ekranda istediğiniz herhangi bir yere taşıyınız ?
  3. Resimle canlandırdığınız olayı kaydetme işlemi nasıl yapılır?
Grup Değerlendirme :
Her grubun hazırladığı projeleri , yazıları , resimleri , görüşleri, sınıf içerisinde sunarken :
  1. Diğer grupların projeyi sunan grubu değerlendirmesi
  2. Öğretmenin projeyi sunan grubu değerlendirmesi

BÖLÜM IV

Planın Uygulanmasına İlişkin Açıklamalar
 

 
 
 
 
 
BÖLÜM I

4.SINIFLAR
Ünitenin Adı/No
ÜNİTE : 2. Bilgisayar Kullanımı
Konu
-Bilgisayarda resim çizme    - Paint programını kullanma -Paint programı düzen ve görünüm menüsü
Önerilen Süre
40’   TARİH: 03.04.2006( Atatürk İ.Ö.O.) 04.03.2006(M.A.Ersoy İ.Ö.O.)-06.04.2006(H.İ.Aydın İ.Ö.O.)

BÖLÜM II

 
Öğrenci Kazanımları /
Hedef ve Davranışlar
 
Hedef 6:Fare kullanarak resim çizebilme
Davranışlar:
1.Fare kullanarak çizgi çizme
2.Fare kullanarak şekil çizme
3.Bir  şeklin içini istediği renge   boyama
Ünite Kavramları ve Sembolleri
Araç Kutusu , Punto , Paint , Fare , düzen menüsü , görünüm menüsü
Güvenlik Önlemleri ( Varsa ) :
  1. Aşırı ısınan priz,fiş ya da kabloda bozukluk olabilir. Kablo priz ve fişlerin sağlam olmasına dikkat edilecek.Kabloların ayaklarımızla basamayacağımız yerlerden geçmesine dikkat edilecek.
  2. Islak elle prize , fişe ya da ekrana dokunulmamasına dikkat edilecek.
Öğretme-Öğrenme Yöntem ve Teknikleri
Anlatım-Gösteri / Gösterip-Yaptırma / Uygulama
Kullanılan Eğitim Teknolojileri
Araç,Gereç ve Kaynakça
Yardımcı ders kitabı,ders defteri,kalem,yazı tahtası, bilgisayar ve parçaları , Disket , CD , Kullanım kılavuzları.
 
 
 

Öğretme-Öğrenme Etkinlikleri

ü       Dikkati Çekme
Öğretmen öğrencilere “Sizce Bilgisayarda paint programında düzen ve görünüm menüsünün işlevi nedir?” sorusunu sorar ve yeteri kadar öğrenciye söz hakkı verir.
ü       Güdüleme
Öğretmen “ Bu dersimizde ; Bilgisayarda resim yoluyla bir olayı canlandırmayı öğrendikten sonra bilgisayarın işlevini ve günlük yaşamımızdaki önemini daha iyi anlayacaksınız” der.
ü       Gözden Geçirme
Öğretmen, " Bu dersin sonunda Resim yoluyla bir olayı canlandırmayı , Paint programı düzen ve görünüm menüsünü öğrenmiş olacaksınız.”der.
ü       Derse Geçiş
Bir önceki konunun soru-cevap ve gösteri yöntemleri ile tekrar edilerek derse genel bir girişin yapılması.

 

 
ü       Bireysel Öğrenme Etkinlikleri
 (Ödev , Deney , Problem Çözme vb.)
Etkinlikler :
  1. Renk seçme ve boyama işlemi yapılacak
  2. Yapılan resim ile olayın canlandırması yapılacak
  3. Paint programımı işlevi anlatılacak
  4. Düzen Menüsü ve işlevi anlatılacak
  5. Görünüm Menüsü ve işlevi anlatılacak
ü       Grupla Öğrenme Etkinlikleri
         ( Proje , Gezi , Gözlem vb.)
  1. Sınıfta gruplar oluşturularakyukarıda belirtilen konuları araştırmaları için proje çalışması yaptırılması ve projenin sınıfa sunulması
ü       Özet
Konunun kısaca tekrar edilmesi.

BÖLÜM III

Ölçme-Değerlendirme
ü       Bireysel Öğrenme Etkinliklerine Yönelik
       Ölçme Değerlendirme
 
ü       Grupla Öğrenme Etkinliklerine Yönelik
              Ölçme Değerlendirme
Bireysel Değerlendirme :
  1. Düzen menüsünün işlevini anlatınız ?
  2. Görünüm menüsünün işlevini anlatınız ?
Grup Değerlendirme :
Her grubun hazırladığı projeleri , yazıları , resimleri , görüşleri, sınıf içerisinde sunarken :
  1. Diğer grupların projeyi sunan grubu değerlendirmesi
  2. Öğretmenin projeyi sunan grubu değerlendirmesi

BÖLÜM IV

Planın Uygulanmasına İlişkin Açıklamalar
 

 
 
 
 
 
 
 
 
BÖLÜM I

4.SINIFLAR
Ünitenin Adı/No
ÜNİTE : 2. Bilgisayar Kullanımı
Konu
-Bilgisayarda resim çizme - Paint programını kullanma -Paint programı düzen ve görünüm menüsü
Önerilen Süre
40’   TARİH: 10.04.2006( Atatürk İ.Ö.O.) 11.04.2006(M.A.Ersoy İ.Ö.O.)-13.04.2006(H.İ.Aydın İ.Ö.O.)

BÖLÜM II

 
Öğrenci Kazanımları /
Hedef ve Davranışlar
 
Hedef 6:Fare kullanarak resim çizebilme
Davranışlar:
4.Resim boyamak için istediği renkleri seçme  
5.Resimleri istediği renkte boyama
6.Resmin içine, istediği kelimeyi veya kelimeleri yazma
Ünite Kavramları ve Sembolleri
Araç Kutusu , Punto , Paint , Fare , düzen menüsü , görünüm menüsü
Güvenlik Önlemleri ( Varsa ) :
  1. Aşırı ısınan priz,fiş ya da kabloda bozukluk olabilir. Kablo priz ve fişlerin sağlam olmasına dikkat edilecek.Kabloların ayaklarımızla basamayacağımız yerlerden geçmesine dikkat edilecek.
  2. Islak elle prize , fişe ya da ekrana dokunulmamasına dikkat edilecek.
Öğretme-Öğrenme Yöntem ve Teknikleri
Anlatım-Gösteri / Gösterip-Yaptırma / Uygulama
Kullanılan Eğitim Teknolojileri
Araç,Gereç ve Kaynakça
Yardımcı ders kitabı,ders defteri,kalem,yazı tahtası, bilgisayar ve parçaları , Disket , CD , Kullanım kılavuzları.
 
 
 

Öğretme-Öğrenme Etkinlikleri

ü       Dikkati Çekme
Öğretmen öğrencilere “Sizce Bilgisayarda paint programında düzen ve görünüm menüsünün işlevi nedir?” sorusunu sorar ve yeteri kadar öğrenciye söz hakkı verir.
ü       Güdüleme
Öğretmen “ Bu dersimizde ; Bilgisayarda resim yoluyla bir olayı canlandırmayı öğrendikten sonra bilgisayarın işlevini ve günlük yaşamımızdaki önemini daha iyi anlayacaksınız” der.
ü       Gözden Geçirme
Öğretmen, " Bu dersin sonunda Resim yoluyla bir olayı canlandırmayı , Paint programı düzen ve görünüm menüsünü öğrenmiş olacaksınız.”der.
ü       Derse Geçiş
Bir önceki konunun soru-cevap ve gösteri yöntemleri ile tekrar edilerek derse genel bir girişin yapılması.

 

 
ü       Bireysel Öğrenme Etkinlikleri
 (Ödev , Deney , Problem Çözme vb.)
ü       Grupla Öğrenme Etkinlikleri
         ( Proje , Gezi , Gözlem vb.)
Etkinlikler :
  1. Renk seçme ve boyama işlemi yapılacak
  2. Yapılan resim ile olayın canlandırması yapılacak
  3. Paint programımı işlevi anlatılacak
  4. Düzen Menüsü ve işlevi anlatılacak
  5. Görünüm Menüsü ve işlevi anlatılacak
  6. Sınıfta gruplar oluşturularakyukarıda belirtilen konuları araştırmaları için proje çalışması yaptırılması ve projenin sınıfa sunulması
ü       Özet
Konunun kısaca tekrar edilmesi.

BÖLÜM III

Ölçme-Değerlendirme
ü       Bireysel Öğrenme Etkinliklerine Yönelik
       Ölçme Değerlendirme
 
ü       Grupla Öğrenme Etkinliklerine Yönelik
              Ölçme Değerlendirme
Bireysel Değerlendirme :
  1. Düzen menüsünün işlevini anlatınız ?
  2. Görünüm menüsünün işlevini anlatınız ?
Grup Değerlendirme :
Her grubun hazırladığı projeleri , yazıları , resimleri , görüşleri, sınıf içerisinde sunarken :
  1. Diğer grupların projeyi sunan grubu değerlendirmesi
  2. Öğretmenin projeyi sunan grubu değerlendirmesi

BÖLÜM IV

Planın Uygulanmasına İlişkin Açıklamalar
 

 
 
 
 
 
 
 
   
BÖLÜM I

4.SINIFLAR
Ünitenin Adı/No
ÜNİTE : 2. Bilgisayar Kullanımı
Konu
-Klavyeyi tanıma         -Space Bar tuşunu gösterme       -Bilgisayarda yazı yazma
Önerilen Süre
40’   TARİH: 17.04.2006( Atatürk İ.Ö.O.) 18.04.2006(M.A.Ersoy İ.Ö.O.)-20.04.2006(H.İ.Aydın İ.Ö.O.)

BÖLÜM II

Öğrenci Kazanımları /
Hedef ve Davranışlar
 
Hedef 7.Klavyeyi kullanabilme
Davranışlar :
1.Klavyede ara tuşunu gösterme
Ünite Kavramları ve Sembolleri
Paint , Fare , Menü çubuğu , Kaydetme , Dosya Açma , Klavye , Word
Güvenlik Önlemleri ( Varsa ) :
  1. Aşırı ısınan priz,fiş ya da kabloda bozukluk olabilir. Kablo priz ve fişlerin sağlam olmasına dikkat edilecek.Kabloların ayaklarımızla basamayacağımız yerlerden geçmesine dikkat edilecek.
  2. Islak elle prize , fişe ya da ekrana dokunulmamasına dikkat edilecek.
Öğretme-Öğrenme Yöntem ve Teknikleri
Anlatım-Gösteri / Gösterip-Yaptırma / Uygulama
Kullanılan Eğitim Teknolojileri
Araç,Gereç ve Kaynakça
Yardımcı ders kitabı,ders defteri,kalem,yazı tahtası, bilgisayar ve parçaları , Disket , CD , Kullanım kılavuzları.
 
 
 

Öğretme-Öğrenme Etkinlikleri

ü       Dikkati Çekme
Öğretmen öğrencilere “Sizce Bilgisayarda yazı yazma işlemi nasıl yapılır?” sorusunu sorar ve yeteri kadar öğrenciye söz hakkı verir.
ü       Güdüleme
Öğretmen “ Bu dersimizde ; Bilgisayarda yazı yazma işlemini öğrendikten sonra Word programının işlevini ve bilgisayar kullanımındaki önemini daha iyi anlayacaksınız” der.
ü       Gözden Geçirme
Öğretmen, " Bu dersin sonunda Bilgisayarda yazı yazma işlemini öğrenmiş olacaksınız.”der.
ü       Derse Geçiş
Bir önceki konunun soru-cevap ve gösteri yöntemleri ile tekrar edilerek derse genel bir girişin yapılması.

 

 
ü       Bireysel Öğrenme Etkinlikleri
 (Ödev , Deney , Problem Çözme vb.)
Etkinlikler :
1.Klavye ve İşlevinin anlatılması.
2. Mouse’un Word Programındaki işlevinin kısaca hatırlatılması,
3.Bilgisayarda yazı yazma işleminin anlatılması.
ü       Grupla Öğrenme Etkinlikleri
         ( Proje , Gezi , Gözlem vb.)
1.Sınıfta gruplar oluşturularakyukarıda belirtilen konuları araştırmaları için proje çalışması yaptırılması ve projenin sınıfa sunulması
ü       Özet
Konunun kısaca tekrar edilmesi.

BÖLÜM III

Ölçme-Değerlendirme
ü       Bireysel Öğrenme Etkinliklerine Yönelik
       Ölçme Değerlendirme
 
ü       Grupla Öğrenme Etkinliklerine Yönelik
              Ölçme Değerlendirme
Bireysel Değerlendirme :
  1. Bilgisayarda yazı yazma için hangi işlemler yapılır?
  2. Bilgisayarda yazdığımız yazıyı nasıl kaydederiz ?
  3. Mouse’un Word Programındaki işlevinin kısaca anlatınız ?
Grup Değerlendirme :
Her grubun hazırladığı projeleri , yazıları , resimleri , görüşleri, sınıf içerisinde sunarken :
  1. Diğer grupların projeyi sunan grubu değerlendirmesi
  2. Öğretmenin projeyi sunan grubu değerlendirmesi

BÖLÜM IV

Planın Uygulanmasına İlişkin Açıklamalar
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
BÖLÜM I

4.SINIFLAR
Ünitenin Adı/No
ÜNİTE : 2. Bilgisayar Kullanımı
Konu
-Klavyeyi tanıma   -Yön Tuşları
Önerilen Süre
40’   TARİH: 24.04.2006( Atatürk İ.Ö.O.) 25.04.2006(M.A.Ersoy İ.Ö.O.)-27.04.2006(H.İ.Aydın İ.Ö.O.)

BÖLÜM II

Öğrenci Kazanımları /
Hedef ve Davranışlar
 
Hedef 7.Klavyeyi kullanabilme
Davranışlar :
2.Klavyede yön tuşunu gösterme
(23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı)
Ünite Kavramları ve Sembolleri
Paint , Fare , Menü çubuğu , Kaydetme , Dosya Açma , Klavye , Word
Güvenlik Önlemleri ( Varsa ) :
o        Aşırı ısınan priz,fiş ya da kabloda bozukluk olabilir. Kablo priz ve fişlerin sağlam olmasına dikkat edilecek.Kabloların ayaklarımızla basamayacağımız yerlerden geçmesine dikkat edilecek.
o        Islak elle prize , fişe ya da ekrana dokunulmamasına dikkat edilecek.
Öğretme-Öğrenme Yöntem ve Teknikleri
Anlatım-Gösteri / Gösterip-Yaptırma / Uygulama
Kullanılan Eğitim Teknolojileri
Araç,Gereç ve Kaynakça
Yardımcı ders kitabı,ders defteri,kalem,yazı tahtası, bilgisayar ve parçaları , Disket , CD , Kullanım kılavuzları.
 
 
 

Öğretme-Öğrenme Etkinlikleri

ü       Dikkati Çekme
Öğretmen öğrencilere “Sizce yapılan harf yanlışlarını silme,düzeltme işlemi nasıl yapılır?” sorusunu sorar ve yeteri kadar öğrenciye söz hakkı verir.
ü       Güdüleme
Öğretmen “ Bu dersimizde ; Bilgisayarda yazı yazma işlemini öğrendikten sonra Word programının işlevini ve bilgisayar kullanımındaki önemini daha iyi anlayacaksınız” der.
ü       Gözden Geçirme
Öğretmen, " Bu dersin sonunda Bilgisayarda yazı yazma işlemini öğrenmiş olacaksınız.”der.
ü       Derse Geçiş
Bir önceki konunun soru-cevap ve gösteri yöntemleri ile tekrar edilerek derse genel bir girişin yapılması.

 

 
ü       Bireysel Öğrenme Etkinlikleri
 (Ödev , Deney , Problem Çözme vb.)
Etkinlikler :
1.Klavye ve İşlevinin anlatılması.
2. Mouse’un Word Programındaki işlevinin kısaca hatırlatılması,
3.Bilgisayarda yazı yazma işleminin anlatılması.
4. Yapılan harf yanlışlarını silme,düzeltme işleminin anlatılması
ü       Grupla Öğrenme Etkinlikleri
         ( Proje , Gezi , Gözlem vb.)
1.Sınıfta gruplar oluşturularakyukarıda belirtilen konuları araştırmaları için proje çalışması yaptırılması ve projenin sınıfa sunulması
ü       Özet
Konunun kısaca tekrar edilmesi.

BÖLÜM III

Ölçme-Değerlendirme
ü       Bireysel Öğrenme Etkinliklerine Yönelik
       Ölçme Değerlendirme
 
ü       Grupla Öğrenme Etkinliklerine Yönelik
              Ölçme Değerlendirme
Bireysel Değerlendirme :
o        Bilgisayarda yazı yazma için hangi işlemler yapılır?
o        Bilgisayarda yazdığımız yazıyı nasıl kaydederiz ?
o        Mouse’un Word Programındaki işlevinin kısaca anlatınız ?
Grup Değerlendirme :
Her grubun hazırladığı projeleri , yazıları , resimleri , görüşleri, sınıf içerisinde sunarken :
  1. Diğer grupların projeyi sunan grubu değerlendirmesi
  2. Öğretmenin projeyi sunan grubu değerlendirmesi

BÖLÜM IV

Planın Uygulanmasına İlişkin Açıklamalar
 

                                                                             
 
 
 
 
 
 
 
                                                                             
BÖLÜM I

4.SINIFLAR
Ünitenin Adı/No
ÜNİTE : 2. Bilgisayar Kullanımı
Konu
-Klavyeyi tanıma     -Alfabetik Tuşlar
Önerilen Süre
40’   TARİH: 01.05.2006( Atatürk İ.Ö.O.) 02.05.2006(M.A.Ersoy İ.Ö.O.)-04.05.2006(H.İ.Aydın İ.Ö.O.)

BÖLÜM II

Öğrenci Kazanımları /
Hedef ve Davranışlar
 
Hedef 7.Klavyeyi kullanabilme
Davranışlar :
3.Klavyede harfleri gösterme
Ünite Kavramları ve Sembolleri
Paint , Fare , Menü çubuğu , Kaydetme , Dosya Açma , Klavye , Word
Güvenlik Önlemleri ( Varsa ) :
o        Aşırı ısınan priz,fiş ya da kabloda bozukluk olabilir. Kablo priz ve fişlerin sağlam olmasına dikkat edilecek.Kabloların ayaklarımızla basamayacağımız yerlerden geçmesine dikkat edilecek.
o        Islak elle prize , fişe ya da ekrana dokunulmamasına dikkat edilecek.
Öğretme-Öğrenme Yöntem ve Teknikleri
Anlatım-Gösteri / Gösterip-Yaptırma / Uygulama
Kullanılan Eğitim Teknolojileri
Araç,Gereç ve Kaynakça
Yardımcı ders kitabı,ders defteri,kalem,yazı tahtası, bilgisayar ve parçaları , Disket , CD , Kullanım kılavuzları.
 
 
 

Öğretme-Öğrenme Etkinlikleri

ü       Dikkati Çekme
Öğretmen öğrencilere “Sizce yapılan harf yanlışlarını silme,düzeltme işlemi nasıl yapılır?” sorusunu sorar ve yeteri kadar öğrenciye söz hakkı verir.
ü       Güdüleme
Öğretmen “ Bu dersimizde ; Bilgisayarda yazı yazma işlemini öğrendikten sonra Word programının işlevini ve bilgisayar kullanımındaki önemini daha iyi anlayacaksınız” der.
ü       Gözden Geçirme
Öğretmen, " Bu dersin sonunda Bilgisayarda yazı yazma işlemini öğrenmiş olacaksınız.”der.
ü       Derse Geçiş
Bir önceki konunun soru-cevap ve gösteri yöntemleri ile tekrar edilerek derse genel bir girişin yapılması.

 

 
ü       Bireysel Öğrenme Etkinlikleri
 (Ödev , Deney , Problem Çözme vb.)
Etkinlikler :
1.Klavye ve İşlevinin anlatılması.
2. Mouse’un Word Programındaki işlevinin kısaca hatırlatılması,
3.Bilgisayarda yazı yazma işleminin anlatılması.
4. Yapılan harf yanlışlarını silme,düzeltme işleminin anlatılması
ü       Grupla Öğrenme Etkinlikleri
         ( Proje , Gezi , Gözlem vb.)
1.Sınıfta gruplar oluşturularakyukarıda belirtilen konuları araştırmaları için proje çalışması yaptırılması ve projenin sınıfa sunulması
ü       Özet
Konunun kısaca tekrar edilmesi.

BÖLÜM III

Ölçme-Değerlendirme
ü       Bireysel Öğrenme Etkinliklerine Yönelik
       Ölçme Değerlendirme
 
ü       Grupla Öğrenme Etkinliklerine Yönelik
              Ölçme Değerlendirme
Bireysel Değerlendirme :
o        Bilgisayarda yazı yazma için hangi işlemler yapılır?
o        Bilgisayarda yazdığımız yazıyı nasıl kaydederiz ?
o        Mouse’un Word Programındaki işlevinin kısaca anlatınız ?
Grup Değerlendirme :
Her grubun hazırladığı projeleri , yazıları , resimleri , görüşleri, sınıf içerisinde sunarken :
  1. Diğer grupların projeyi sunan grubu değerlendirmesi
  2. Öğretmenin projeyi sunan grubu değerlendirmesi

BÖLÜM IV

Planın Uygulanmasına İlişkin Açıklamalar
 

                                                                                                                                                                                                                       
 
 
 
              
                                                                                                                              
                                                             
BÖLÜM I

4.SINIFLAR
Ünitenin Adı/No
ÜNİTE : 2. Bilgisayar Kullanımı
Konu
-Klavyeyi tanıma             -Rakam Tuşları
Önerilen Süre
40’   TARİH: 08.05.2006( Atatürk İ.Ö.O.) 09.05.2006(M.A.Ersoy İ.Ö.O.)-11.05.2006(H.İ.Aydın İ.Ö.O.)

BÖLÜM II

Öğrenci Kazanımları /
Hedef ve Davranışlar
 
AMAÇ 7: Klavyeyi tanıyabilme
Davranışlar :
4. Klavyede rakamları gösterme
Ünite Kavramları ve Sembolleri
Paint , Fare , Menü çubuğu , Kaydetme , Dosya Açma , Klavye , Word
Güvenlik Önlemleri ( Varsa ) :
o        Aşırı ısınan priz,fiş ya da kabloda bozukluk olabilir. Kablo priz ve fişlerin sağlam olmasına dikkat edilecek.Kabloların ayaklarımızla basamayacağımız yerlerden geçmesine dikkat edilecek.
o        Islak elle prize , fişe ya da ekrana dokunulmamasına dikkat edilecek.
Öğretme-Öğrenme Yöntem ve Teknikleri
Anlatım-Gösteri / Gösterip-Yaptırma / Uygulama
Kullanılan Eğitim Teknolojileri
Araç,Gereç ve Kaynakça
Yardımcı ders kitabı,ders defteri,kalem,yazı tahtası, bilgisayar ve parçaları , Disket , CD , Kullanım kılavuzları.
 
 
 

Öğretme-Öğrenme Etkinlikleri

ü       Dikkati Çekme
Öğretmen öğrencilere “Sizce yapılan harf yanlışlarını silme,düzeltme işlemi nasıl yapılır?” sorusunu sorar ve yeteri kadar öğrenciye söz hakkı verir.
ü       Güdüleme
Öğretmen “ Bu dersimizde ; Bilgisayarda yazı yazma işlemini öğrendikten sonra Word programının işlevini ve bilgisayar kullanımındaki önemini daha iyi anlayacaksınız” der.
ü       Gözden Geçirme
Öğretmen, " Bu dersin sonunda Bilgisayarda yazı yazma işlemini öğrenmiş olacaksınız.”der.
ü       Derse Geçiş
Bir önceki konunun soru-cevap ve gösteri yöntemleri ile tekrar edilerek derse genel bir girişin yapılması.

 

 
ü       Bireysel Öğrenme Etkinlikleri
 (Ödev , Deney , Problem Çözme vb.)
Etkinlikler :
1.Klavye ve İşlevinin anlatılması.
2. Mouse’un Word Programındaki işlevinin kısaca hatırlatılması,
3.Bilgisayarda yazı yazma işleminin anlatılması.
4. Yapılan harf yanlışlarını silme,düzeltme işleminin anlatılması
ü       Grupla Öğrenme Etkinlikleri
         ( Proje , Gezi , Gözlem vb.)
1.Sınıfta gruplar oluşturularakyukarıda belirtilen konuları araştırmaları için proje çalışması yaptırılması ve projenin sınıfa sunulması
ü       Özet
Konunun kısaca tekrar edilmesi.

BÖLÜM III

Ölçme-Değerlendirme
ü       Bireysel Öğrenme Etkinliklerine Yönelik
       Ölçme Değerlendirme
 
ü       Grupla Öğrenme Etkinliklerine Yönelik
              Ölçme Değerlendirme
Bireysel Değerlendirme :
o        Bilgisayarda yazı yazma için hangi işlemler yapılır?
o        Bilgisayarda yazdığımız yazıyı nasıl kaydederiz ?
o        Mouse’un Word Programındaki işlevinin kısaca anlatınız ?
Grup Değerlendirme :
Her grubun hazırladığı projeleri , yazıları , resimleri , görüşleri, sınıf içerisinde sunarken :
  1. Diğer grupların projeyi sunan grubu değerlendirmesi
  2. Öğretmenin projeyi sunan grubu değerlendirmesi

BÖLÜM IV

Planın Uygulanmasına İlişkin Açıklamalar
 

                                                                                                                 
     
 
 
 
 
 
 
 
BÖLÜM I

4.SINIFLAR
Ünitenin Adı/No
ÜNİTE : 2. Bilgisayar Kullanımı
Konu
-Klavyeyi kullanma              -Space Bar Tuşunu Kullanma
Önerilen Süre
40’   TARİH: 15.05.2006( Atatürk İ.Ö.O.) 16.05.2006(M.A.Ersoy İ.Ö.O.)-18.02.2006(H.İ.Aydın İ.Ö.O.)

BÖLÜM II

Öğrenci Kazanımları /
Hedef ve Davranışlar
 
Hedef 7.Klavyeyi kullanabilme
Davranışlar :
1.Klavyede ara tuşunu kullanma
Ünite Kavramları ve Sembolleri
Paint , Fare , Menü çubuğu , Kaydetme , Dosya Açma , Klavye , Word
Güvenlik Önlemleri ( Varsa ) :
  1. Aşırı ısınan priz,fiş ya da kabloda bozukluk olabilir. Kablo priz ve fişlerin sağlam olmasına dikkat edilecek.Kabloların ayaklarımızla basamayacağımız yerlerden geçmesine dikkat edilecek.
  2. Islak elle prize , fişe ya da ekrana dokunulmamasına dikkat edilecek.
Öğretme-Öğrenme Yöntem ve Teknikleri
Anlatım-Gösteri / Gösterip-Yaptırma / Uygulama
Kullanılan Eğitim Teknolojileri
Araç,Gereç ve Kaynakça
Yardımcı ders kitabı,ders defteri,kalem,yazı tahtası, bilgisayar ve parçaları , Disket , CD , Kullanım kılavuzları.
 
 
 

Öğretme-Öğrenme Etkinlikleri

ü       Dikkati Çekme
Öğretmen öğrencilere “Sizce Bilgisayarda yazı yazma işlemi nasıl yapılır?” sorusunu sorar ve yeteri kadar öğrenciye söz hakkı verir.
ü       Güdüleme
Öğretmen “ Bu dersimizde ; Bilgisayarda yazı yazma işlemini öğrendikten sonra Word programının işlevini ve bilgisayar kullanımındaki önemini daha iyi anlayacaksınız” der.
ü       Gözden Geçirme
Öğretmen, " Bu dersin sonunda Bilgisayarda yazı yazma işlemini öğrenmiş olacaksınız.”der.
ü       Derse Geçiş
Bir önceki konunun soru-cevap ve gösteri yöntemleri ile tekrar edilerek derse genel bir girişin yapılması.

 

 
ü       Bireysel Öğrenme Etkinlikleri
 (Ödev , Deney , Problem Çözme vb.)
Etkinlikler :
1.Klavye ve İşlevinin anlatılması.
2. Mouse’un Word Programındaki işlevinin kısaca hatırlatılması,
3.Bilgisayarda yazı yazma işleminin anlatılması.
ü       Grupla Öğrenme Etkinlikleri
         ( Proje , Gezi , Gözlem vb.)
1.Sınıfta gruplar oluşturularakyukarıda belirtilen konuları araştırmaları için proje çalışması yaptırılması ve projenin sınıfa sunulması
ü       Özet
Konunun kısaca tekrar edilmesi.

BÖLÜM III

Ölçme-Değerlendirme
ü       Bireysel Öğrenme Etkinliklerine Yönelik
       Ölçme Değerlendirme
 
ü       Grupla Öğrenme Etkinliklerine Yönelik
              Ölçme Değerlendirme
Bireysel Değerlendirme :
  1. Bilgisayarda yazı yazma için hangi işlemler yapılır?
  2. Bilgisayarda yazdığımız yazıyı nasıl kaydederiz ?
  3. Mouse’un Word Programındaki işlevinin kısaca anlatınız ?
Grup Değerlendirme :
Her grubun hazırladığı projeleri , yazıları , resimleri , görüşleri, sınıf içerisinde sunarken :
  1. Diğer grupların projeyi sunan grubu değerlendirmesi
  2. Öğretmenin projeyi sunan grubu değerlendirmesi

BÖLÜM IV

Planın Uygulanmasına İlişkin Açıklamalar
 

                                                                                                                                                                                                                                
 
 
 
 
 
 
 
 
 
BÖLÜM I

4.SINIFLAR
Ünitenin Adı/No
ÜNİTE : 2. Bilgisayar Kullanımı
Konu
-Klavyeyi kullanma    -Yön Tuşlarını Kullanma
Önerilen Süre
40’   TARİH: 22.05.2006( Atatürk İ.Ö.O.) 23.06.2006(M.A.Ersoy İ.Ö.O.)-25.05.2006(H.İ.Aydın İ.Ö.O.)

BÖLÜM II

Öğrenci Kazanımları /
Hedef ve Davranışlar
 
AMAÇ 8: Klavyeyi kullanabilme
Davranışlar :
2. Klavyenin yön tuşunu kullanma
Ünite Kavramları ve Sembolleri
Paint , Fare , Menü çubuğu , Kaydetme , Dosya Açma , Klavye , Word
Güvenlik Önlemleri ( Varsa ) :
  1. Aşırı ısınan priz,fiş ya da kabloda bozukluk olabilir. Kablo priz ve fişlerin sağlam olmasına dikkat edilecek.Kabloların ayaklarımızla basamayacağımız yerlerden geçmesine dikkat edilecek.
  2. Islak elle prize , fişe ya da ekrana dokunulmamasına dikkat edilecek.
Öğretme-Öğrenme Yöntem ve Teknikleri
Anlatım-Gösteri / Gösterip-Yaptırma / Uygulama
Kullanılan Eğitim Teknolojileri
Araç,Gereç ve Kaynakça
Yardımcı ders kitabı,ders defteri,kalem,yazı tahtası, bilgisayar ve parçaları , Disket , CD , Kullanım kılavuzları.
 
 
 

Öğretme-Öğrenme Etkinlikleri

ü       Dikkati Çekme
Öğretmen öğrencilere “Sizce Bilgisayarda yazı yazma işlemi nasıl yapılır?” sorusunu sorar ve yeteri kadar öğrenciye söz hakkı verir.
ü       Güdüleme
Öğretmen “ Bu dersimizde ; Bilgisayarda yazı yazma işlemini öğrendikten sonra Word programının işlevini ve bilgisayar kullanımındaki önemini daha iyi anlayacaksınız” der.
ü       Gözden Geçirme
Öğretmen, " Bu dersin sonunda Bilgisayarda yazı yazma işlemini öğrenmiş olacaksınız.”der.
ü       Derse Geçiş
Bir önceki konunun soru-cevap ve gösteri yöntemleri ile tekrar edilerek derse genel bir girişin yapılması.

 

 
ü       Bireysel Öğrenme Etkinlikleri
 (Ödev , Deney , Problem Çözme vb.)
Etkinlikler :
1.Klavye ve İşlevinin anlatılması.
2. Mouse’un Word Programındaki işlevinin kısaca hatırlatılması,
3.Bilgisayarda yazı yazma işleminin anlatılması.
ü       Grupla Öğrenme Etkinlikleri
         ( Proje , Gezi , Gözlem vb.)
1.Sınıfta gruplar oluşturularakyukarıda belirtilen konuları araştırmaları için proje çalışması yaptırılması ve projenin sınıfa sunulması
ü       Özet
Konunun kısaca tekrar edilmesi.

BÖLÜM III

Ölçme-Değerlendirme
ü       Bireysel Öğrenme Etkinliklerine Yönelik
       Ölçme Değerlendirme
 
ü       Grupla Öğrenme Etkinliklerine Yönelik
              Ölçme Değerlendirme
Bireysel Değerlendirme :
  1. Bilgisayarda yazı yazma için hangi işlemler yapılır?
  2. Bilgisayarda yazdığımız yazıyı nasıl kaydederiz ?
  3. Mouse’un Word Programındaki işlevinin kısaca anlatınız ?
Grup Değerlendirme :
Her grubun hazırladığı projeleri , yazıları , resimleri , görüşleri, sınıf içerisinde sunarken :
  1. Diğer grupların projeyi sunan grubu değerlendirmesi
  2. Öğretmenin projeyi sunan grubu değerlendirmesi

BÖLÜM IV

Planın Uygulanmasına İlişkin Açıklamalar
 

                                                                                                               
 
 
 
 
 
 
 
                                                                                                                              
 
BÖLÜM I

4.SINIFLAR
Ünitenin Adı/No
ÜNİTE : 2. Bilgisayar Kullanımı
Konu
-Klavyeyi kullanman       -Alfabetik Tuşları Kullanma
Önerilen Süre
40’   TARİH: 29.05.2006( Atatürk İ.Ö.O.) 30.05.2006(M.A.Ersoy İ.Ö.O.)-01.06.2006(H.İ.Aydın İ.Ö.O.)

BÖLÜM II

Öğrenci Kazanımları /
Hedef ve Davranışlar
 
AMAÇ 8: Klavyeyi kullanabilme
Davranışlar :
3. Klavyede harfleri kullanma
Ünite Kavramları ve Sembolleri
Paint , Fare , Menü çubuğu , Kaydetme , Dosya Açma , Klavye , Word
Güvenlik Önlemleri ( Varsa ) :
  1. Aşırı ısınan priz,fiş ya da kabloda bozukluk olabilir. Kablo priz ve fişlerin sağlam olmasına dikkat edilecek.Kabloların ayaklarımızla basamayacağımız yerlerden geçmesine dikkat edilecek.
  2. Islak elle prize , fişe ya da ekrana dokunulmamasına dikkat edilecek.
Öğretme-Öğrenme Yöntem ve Teknikleri
Anlatım-Gösteri / Gösterip-Yaptırma / Uygulama
Kullanılan Eğitim Teknolojileri
Araç,Gereç ve Kaynakça
Yardımcı ders kitabı,ders defteri,kalem,yazı tahtası, bilgisayar ve parçaları , Disket , CD , Kullanım kılavuzları.
 
 
 

Öğretme-Öğrenme Etkinlikleri

ü       Dikkati Çekme
Öğretmen öğrencilere “Sizce Bilgisayarda yazı yazma işlemi nasıl yapılır?” sorusunu sorar ve yeteri kadar öğrenciye söz hakkı verir.
ü       Güdüleme
Öğretmen “ Bu dersimizde ; Bilgisayarda yazı yazma işlemini öğrendikten sonra Word programının işlevini ve bilgisayar kullanımındaki önemini daha iyi anlayacaksınız” der.
ü       Gözden Geçirme
Öğretmen, " Bu dersin sonunda Bilgisayarda yazı yazma işlemini öğrenmiş olacaksınız.”der.
ü       Derse Geçiş
Bir önceki konunun soru-cevap ve gösteri yöntemleri ile tekrar edilerek derse genel bir girişin yapılması.

 

 
ü       Bireysel Öğrenme Etkinlikleri
 (Ödev , Deney , Problem Çözme vb.)
Etkinlikler :
1.Klavye ve İşlevinin anlatılması.
2. Mouse’un Word Programındaki işlevinin kısaca hatırlatılması,
3.Bilgisayarda yazı yazma işleminin anlatılması.
ü       Grupla Öğrenme Etkinlikleri
         ( Proje , Gezi , Gözlem vb.)
1.Sınıfta gruplar oluşturularakyukarıda belirtilen konuları araştırmaları için proje çalışması yaptırılması ve projenin sınıfa sunulması
ü       Özet
Konunun kısaca tekrar edilmesi.

BÖLÜM III

Ölçme-Değerlendirme
ü       Bireysel Öğrenme Etkinliklerine Yönelik
       Ölçme Değerlendirme
 
ü       Grupla Öğrenme Etkinliklerine Yönelik
              Ölçme Değerlendirme
Bireysel Değerlendirme :
  1. Bilgisayarda yazı yazma için hangi işlemler yapılır?
  2. Bilgisayarda yazdığımız yazıyı nasıl kaydederiz ?
  3. Mouse’un Word Programındaki işlevinin kısaca anlatınız ?
Grup Değerlendirme :
Her grubun hazırladığı projeleri , yazıları , resimleri , görüşleri, sınıf içerisinde sunarken :
  1. Diğer grupların projeyi sunan grubu değerlendirmesi
  2. Öğretmenin projeyi sunan grubu değerlendirmesi

BÖLÜM IV

Planın Uygulanmasına İlişkin Açıklamalar
 

                                                                                                                                                                                                                          
 
 
 
 
 
 
 
 
 
            BÖLÜM I

4.SINIFLAR
Ünitenin Adı/No
ÜNİTE : 2. Bilgisayar Kullanımı
Konu
-Klavyeyi kullanma      -Rakam Tuşlarını Kullanma
Önerilen Süre
40’   TARİH: 05.06.2006( Atatürk İ.Ö.O.) 06.06.2006(M.A.Ersoy İ.Ö.O.)-08.06.2006(H.İ.Aydın İ.Ö.O.)

BÖLÜM II

Öğrenci Kazanımları /
Hedef ve Davranışlar
 
AMAÇ 8: Klavyeyi kullanabilme
Davranışlar :
4. Klavyede rakamları kullanma
Ünite Kavramları ve Sembolleri
Paint , Fare , Menü çubuğu , Kaydetme , Dosya Açma , Klavye , Word
Güvenlik Önlemleri ( Varsa ) :
  1. Aşırı ısınan priz,fiş ya da kabloda bozukluk olabilir. Kablo priz ve fişlerin sağlam olmasına dikkat edilecek.Kabloların ayaklarımızla basamayacağımız yerlerden geçmesine dikkat edilecek.
  2. Islak elle prize , fişe ya da ekrana dokunulmamasına dikkat edilecek.
Öğretme-Öğrenme Yöntem ve Teknikleri
Anlatım-Gösteri / Gösterip-Yaptırma / Uygulama
Kullanılan Eğitim Teknolojileri
Araç,Gereç ve Kaynakça
Yardımcı ders kitabı,ders defteri,kalem,yazı tahtası, bilgisayar ve parçaları , Disket , CD , Kullanım kılavuzları.
 
 
 

Öğretme-Öğrenme Etkinlikleri

ü       Dikkati Çekme
Öğretmen öğrencilere “Sizce Bilgisayarda yazı yazma işlemi nasıl yapılır?” sorusunu sorar ve yeteri kadar öğrenciye söz hakkı verir.
ü       Güdüleme
Öğretmen “ Bu dersimizde ; Bilgisayarda yazı yazma işlemini öğrendikten sonra Word programının işlevini ve bilgisayar kullanımındaki önemini daha iyi anlayacaksınız” der.
ü       Gözden Geçirme
Öğretmen, " Bu dersin sonunda Bilgisayarda yazı yazma işlemini öğrenmiş olacaksınız.”der.
ü       Derse Geçiş
Bir önceki konunun soru-cevap ve gösteri yöntemleri ile tekrar edilerek derse genel bir girişin yapılması.

 

 
ü       Bireysel Öğrenme Etkinlikleri
 (Ödev , Deney , Problem Çözme vb.)
Etkinlikler :
1.Klavye ve İşlevinin anlatılması.
2. Mouse’un Word Programındaki işlevinin kısaca hatırlatılması,
3.Bilgisayarda yazı yazma işleminin anlatılması.
ü       Grupla Öğrenme Etkinlikleri
         ( Proje , Gezi , Gözlem vb.)
1.Sınıfta gruplar oluşturularakyukarıda belirtilen konuları araştırmaları için proje çalışması yaptırılması ve projenin sınıfa sunulması
ü       Özet
Konunun kısaca tekrar edilmesi.

BÖLÜM III

Ölçme-Değerlendirme
ü       Bireysel Öğrenme Etkinliklerine Yönelik
       Ölçme Değerlendirme
 
ü       Grupla Öğrenme Etkinliklerine Yönelik
              Ölçme Değerlendirme
Bireysel Değerlendirme :
  1. Bilgisayarda yazı yazma için hangi işlemler yapılır?
  2. Bilgisayarda yazdığımız yazıyı nasıl kaydederiz ?
  3. Mouse’un Word Programındaki işlevinin kısaca anlatınız ?
Grup Değerlendirme :
Her grubun hazırladığı projeleri , yazıları , resimleri , görüşleri, sınıf içerisinde sunarken :
  1. Diğer grupların projeyi sunan grubu değerlendirmesi
  2. Öğretmenin projeyi sunan grubu değerlendirmesi

BÖLÜM IV

Planın Uygulanmasına İlişkin Açıklamalar
 

                                                                                                                                                                                                             
 
 
 
 
 
 
 
 
 
BÖLÜM I

4.SINIFLAR
Ünitenin Adı/No
ÜNİTE : 2. Bilgisayar Kullanımı
Konu
Klavyeyi kullanma
(Klavyeyi kullanarak yazı yazma ,yapılan harf yanlışlarını silme,düzeltme)
Önerilen Süre
40’   TARİH: 12.06.2006( Atatürk İ.Ö.O.) 13.06.2006(M.A.Ersoy İ.Ö.O.)-15.06.2006(H.İ.Aydın İ.Ö.O.)

BÖLÜM II

 
 
Öğrenci Kazanımları /
Hedef ve Davranışlar
 
Hedef 7.Klavyeyi kullanabilme
Davranışlar :
1.Klavyede ara tuşunu kullanma
2.Klavyede yön tuşunu kullanma
3.Klavyede harfleri kullanma
4.Klavyede rakamları kullanma
Ünite Kavramları ve Sembolleri
Paint , Fare , Menü çubuğu , Kaydetme , Dosya Açma , Klavye , Word
Güvenlik Önlemleri ( Varsa ) :
o        Aşırı ısınan priz,fiş ya da kabloda bozukluk olabilir. Kablo priz ve fişlerin sağlam olmasına dikkat edilecek.Kabloların ayaklarımızla basamayacağımız yerlerden geçmesine dikkat edilecek.
o        Islak elle prize , fişe ya da ekrana dokunulmamasına dikkat edilecek.
Öğretme-Öğrenme Yöntem ve Teknikleri
Anlatım-Gösteri / Gösterip-Yaptırma / Uygulama
Kullanılan Eğitim Teknolojileri
Araç,Gereç ve Kaynakça
Yardımcı ders kitabı,ders defteri,kalem,yazı tahtası, bilgisayar ve parçaları , Disket , CD , Kullanım kılavuzları.
 
 
 

Öğretme-Öğrenme Etkinlikleri

ü       Dikkati Çekme
Öğretmen öğrencilere “Sizce yapılan harf yanlışlarını silme,düzeltme işlemi nasıl yapılır?” sorusunu sorar ve yeteri kadar öğrenciye söz hakkı verir.
ü       Güdüleme
Öğretmen “ Bu dersimizde ; Bilgisayarda yazı yazma işlemini öğrendikten sonra Word programının işlevini ve bilgisayar kullanımındaki önemini daha iyi anlayacaksınız” der.
ü       Gözden Geçirme
Öğretmen, " Bu dersin sonunda Bilgisayarda yazı yazma işlemini öğrenmiş olacaksınız.”der.
ü       Derse Geçiş
Bir önceki konunun soru-cevap ve gösteri yöntemleri ile tekrar edilerek derse genel bir girişin yapılması.

 

 
ü       Bireysel Öğrenme Etkinlikleri
 (Ödev , Deney , Problem Çözme vb.)
Etkinlikler :
1.Klavye ve İşlevinin anlatılması.
2. Mouse’un Word Programındaki işlevinin kısaca hatırlatılması,
3.Bilgisayarda yazı yazma işleminin anlatılması.
4. Yapılan harf yanlışlarını silme,düzeltme işleminin anlatılması
ü       Grupla Öğrenme Etkinlikleri
         ( Proje , Gezi , Gözlem vb.)
1.Sınıfta gruplar oluşturularakyukarıda belirtilen konuları araştırmaları için proje çalışması yaptırılması ve projenin sınıfa sunulması
ü       Özet
Konunun kısaca tekrar edilmesi.

BÖLÜM III

Ölçme-Değerlendirme
ü       Bireysel Öğrenme Etkinliklerine Yönelik
       Ölçme Değerlendirme
ü       Grupla Öğrenme Etkinliklerine Yönelik
              Ölçme Değerlendirme
Bireysel Değerlendirme :
o        Bilgisayarda yazı yazma için hangi işlemler yapılır?
o        Bilgisayarda yazdığımız yazıyı nasıl kaydederiz ?
o        Mouse’un Word Programındaki işlevinin kısaca anlatınız ?
Grup Değerlendirme :
Her grubun hazırladığı projeleri , yazıları , resimleri , görüşleri, sınıf içerisinde sunarken :
  1. Diğer grupların projeyi sunan grubu değerlendirmesi
  2. Öğretmenin projeyi sunan grubu değerlendirmesi

BÖLÜM IV

Planın Uygulanmasına İlişkin Açıklamalar
 

 
 
 
 
                                                                                 
BÖLÜM I

4.SINIFLAR
Ünitenin Adı/No
ÜNİTE : 2. Bilgisayar Kullanımı
Konu
Klavyeyi kullanma     2. DÖNEM(DEĞERLENDİRME)  
Önerilen Süre
40’   TARİH: 19.06.2006( Atatürk İ.Ö.O.) 19.06.2006(M.A.Ersoy İ.Ö.O.)-19.06.2006(H.İ.Aydın İ.Ö.O.)

BÖLÜM II

 
 
Öğrenci Kazanımları /
Hedef ve Davranışlar
 
Hedef 7.Klavyeyi kullanabilme
Davranışlar :
1.Klavyede ara tuşunu kullanma   2.Klavyede yön tuşunu kullanma
3.Klavyede harfleri kullanma        4.Klavyede rakamları kullanma
Ünite Kavramları ve Sembolleri
Klavye , Fare , Menü çubuğu , Kaydetme , Dosya Açma , Word ,Printer,Plotter
Güvenlik Önlemleri ( Varsa ) :
1.       Aşırı ısınan priz,fiş ya da kabloda bozukluk olabilir. Kablo priz ve fişlerin sağlam olmasına dikkat edilecek.Kabloların ayaklarımızla basamayacağımız yerlerden geçmesine dikkat edilecek.
2.       Islak elle prize , fişe ya da ekrana dokunulmamasına dikkat edilecek.
Öğretme-Öğrenme Yöntem ve Teknikleri
Anlatım-Gösteri / Gösterip-Yaptırma / Uygulama
Kullanılan Eğitim Teknolojileri
Araç,Gereç ve Kaynakça
Yardımcı ders kitabı,ders defteri,kalem,yazı tahtası, bilgisayar ve parçaları , Disket , CD , Kullanım kılavuzları.
 
 
 

Öğretme-Öğrenme Etkinlikleri

ü       Dikkati Çekme
Öğretmen öğrencilere “Sizce Hazırladığınız bir belgeyi yazıcıdan çıkartma işlemi nasıl yapılır?” sorusunu sorar ve yeteri kadar öğrenciye söz hakkı verir.
ü       Güdüleme
Öğretmen “ Bu dersimizde ; Bilgisayarda yazı yazma. M.Word dosya menüsü Hazırladığımız bir belgeyi yazıcıdan çıkartma işlemini öğrendikten sonra Word programının işlevini ve bilgisayar kullanımındaki önemini daha iyi anlayacaksınız” der.
ü       Gözden Geçirme
Öğretmen, " Bu dersin sonunda Bilgisayarda yazı yazma. M.Word dosya menüsü Hazırladığımız bir belgeyi yazıcıdan çıkartmayı öğrenmiş olacaksınız.”der.
ü       Derse Geçiş
Bir önceki konunun soru-cevap ve gösteri yöntemleri ile tekrar edilerek derse genel bir girişin yapılması.
 
ü       Bireysel Öğrenme Etkinlikleri
 (Ödev , Deney , Problem Çözme vb.)
Etkinlikler :
1.Klavye ve İşlevinin anlatılması.
2. Mouse’un Word Programındaki işlevinin kısaca hatırlatılması,
3.Bilgisayarda yazı yazma işleminin anlatılması.
4. M.Word dosya menüsü işlevinin anlatılması
5. Hazırladığımız bir belgeyi yazıcıdan çıkartma işleminin analtılması.
ü       Grupla Öğrenme Etkinlikleri
         ( Proje , Gezi , Gözlem vb.)
1.Sınıfta gruplar oluşturularakyukarıda belirtilen konuları araştırmaları için proje çalışması yaptırılması ve projenin sınıfa sunulması
ü       Özet
Konunun kısaca tekrar edilmesi.

BÖLÜM III

Ölçme-Değerlendirme
ü       Bireysel Öğrenme Etkinliklerine Yönelik
       Ölçme Değerlendirme
 
ü       Grupla Öğrenme Etkinliklerine Yönelik
              Ölçme Değerlendirme
Bireysel Değerlendirme :
o        Bilgisayarda yazı yazma için hangi işlemler yapılır?
o        Bilgisayarda yazdığımız yazıyı nasıl kaydederiz ?
o        Hazırladığımız bir belgeyi yazıcıdan çıkartmak için hangi işlemler uygulanır ?
Grup Değerlendirme :
Her grubun hazırladığı projeleri , yazıları , resimleri , görüşleri, sınıf içerisinde sunarken :
  1. Diğer grupların projeyi sunan grubu değerlendirmesi
  2. Öğretmenin projeyi sunan grubu değerlendirmesi

BÖLÜM IV

Planın Uygulanmasına İlişkin Açıklamalar
 

 
ÜYELER
 
Kullanıcı adı:
Şifre:
 
Bugün 4 ziyaretçikişi burdaydı!
Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol